Sunday 16 February 2014

Tips: Ibu Mengandung Lahirkan Anak Soleh & Solehah

Assalamualaikum W.B.T..

Anak tu Nikmat tapi kalau Anak Soleh/Solehah tu Rahmat

Ibu Mengandung
Hari ni Firdaus nak bagi tips2 supaya ibu2 yang mengandung kat luar sana dapat lahirkan anak2 yang soleh dan solehah.. Sapa yang taknak anak? Boleh dikatakan 99.99% penduduk di muka bumi inginkan anak.. Sebab baby ni comel sangat macam kat bawah tu.. Huhu.. Termasuklah yg menulis ni.. Awesome..
Islam Boy Read Al-Quran
Tips:

1. Makan Kurma Basah @ Rutab
Kurma baik untuk lahirkan anak fikiran yang cerdas. 

Rasulullah s.a.w berbuka dengan kurma basah (rutab) sebelum solat dan sekiranya tiada rutab, maka tamar(kurma kering) dan jika tiada, baginda meminum beberapa teguk air" ( Riwayat Abu Daud, Ahmad & At-Tirmidzi)

Kurma Basah @ Rutab
*Kalau Xdapat Cari Rutab?

2. Makan Kurma Kering @ Tamar
Makan la Kurma Nabi @ Ajwa.. Read More/Baca Selanjutnya...
Kurma Kering @ Tamar
*Kalau Xdapat Cari?

3. Makan Madu
Madu baik untuk kesihatan ibu dan anak. Jangan bermadu sudah la yer Ayah2 dan Bapa2 di luar sana.. Kesian kat Ibu yang baru je lahirkan anak di hospital tu.. Huhu..

Madu Kasih 66
4. Makan Makanan Yang Asal2 Manis Asli
Bukannya makan makanan yang manis disebabkan gula. Contohnya: Buah Tin, Kismis, Delima, dan Apricot. Semua makanan buah buahan yang disenaraikan dekat sini baik untuk kecerdasan otak dan kecantikkan kulit si ibu dan juga si anak yang dikandung.

Apricot, Pomegranate, Raisins & Tin Fruits
5. Jangan Selalu Cakap Kosong
Setakat cakap kosong "Nanti lahir jadi lah anak yang hensom dan cantik" xdak makna. Sepatutnya doa la juga supaya nak anak jadi ulamak, berilmu agama, membantu & menolong orang serta memimpin orang lain ke jalan benar. Bukannya tak boleh kalau nak anak comel.. Haha.. Baca dan amalkan selalu doa Nabi Yunus dalam perut ikan Nun. Supaya tegang urat perut & anak dalam perut senang dilahirkan.

Doa Nabi Yunus
 6. Jauhkan Diri Daripada Syaitan Ummu Sibyan
Amalkan membaca Al-Fatihah, 3 Qul (Al-Ikhlas, Al-Falaq & An-Nas) dan Ayat Kursi.. Sebab ini ialah Surah2 Asas yang dapat menghindari ganguan syaitan, jin dan makhluk halus. Senang saja kan.. Serta selalulah berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W.. Supaya Ibu dan anak yang bakal dilahirkan dapat di jauhkan dari syaitan Ummu Sibyan.

Syaitan Ummu Sibyan???
Syaitan Ummu Sibyan ni akan menganggu Bayi dan Budak2 kecil menangis ketika waktu maghrib.. Untuk keterangan lebih lanjut jom tonton video ni..

Dah faham kan!

7. Pakai Pakaian Longgar
Supaya aurat tidak terdedah dan tidak nampak rupa bentuk badan. Baru lah cantik dan comel.. :-)

8. Dengarkan Ayat-Ayat Ruqyah
Beli lah CD ataupun download mp3 Ayat-Ayat Ruqyah macam Al Ruqyah Al Shariah Full by Sheikh Mishary Rashid Al-Afasy.. Kat youtube pun ada.. Try cari yer.. Selalu lah pasang dalam rumah.. Lepas tu OK jugak kalau beli earphone ataupun speaker kecil.. Lepas tu letak la dekat perut Isteri bagi Baby dengar sekali.. Biar Baby dah terbiasa dengar kalam-kalam Allah ni.. :-) Wallahualam..

Bayi Mendengar Ayat Al-Quran
 10's 4 Read This Entry.. C U Next Time Reader.. :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...