Sunday 2 February 2014

Sebab Apa Aku Single & Prefer "Cinta Lepas Nikah" ???



Assalamualaikum W.B.T..

100% Single
Firdaus baru ja keluar daripada alam busy.. Haha.. Sebab my cousin kahwin semalam 1/2/14.. Busy cikit sebab banyak benda yang kita perlu tolong dan bantu kan.. Barakallah to my Cousin Nur Atilia & keluarga baru kami Hafiz :-)

So, disebabkan Firdaus dah free hari ni.. nak bagitau sat kat sini sebab Apa Firdaus Heaven ni SINGLE, sebab ramai orang Tanya status Firdaus sekarang ni.. Haha.. Tak kira lah daripada peringkat family, kaum kerabat, adik beradik, kawan lama, kawan sekarang mahupun kawan baru.. Antara soalan mereka2 ni:
  • 1.Hang takdak awek ka?
  • 2.Tipulah kalau tak berpunya lagi, muka macam ni bukan boleh percaya.. Kena2 dah ada, siap  simpan stock lagi apa..
  • 3.Alah! apa salahnya couple.. Bukannya buat benda tak elok pun..
  • 4.Bukannya suh bercinta pun.. Kenal2 macam tu ja..
  • 5.Sama ja lelaki @ perempuan yang ada rupa sikit.. Kalau tak couple tak sah.. Bohongla kalau lelaki macam tu tak dak makwe @ pompuan macam tu tak dak pakwe..
  • 6.Awat tak bawak awek mai raya???
  • 7.Ni! Firdaus.. Aku jumpa awek cun punya.. Hang tak mau try tackle ka?? Kalau hang nak, habaq ja.. Maih aku p tolong bagitau..
  • 8.Awat duk silent phone tu?? Duk mesej awek la tue!
  • 9.Hang lani duk kawan ngan sapa weh?
  • 10.Abang Firdaus tak dak Girlfriend ka? Saja la Tanya..
    Real Muslimah Wear Hijab :-)

Ini lah 10 soalan yang aku selalu ditanya.. Aku pun dah penat.. Dah letih nak menjawab dan bagitau jawapan2 sebab apa aku prefer Single buat masa sekarang.. So, lepas ni sapa2 yang kena Tanya soalan2 yang semacam 10 question yang kat atas tu.. Boleh la ambik jawapan2 aku kat bawah ni na..! Haha.. Nah bacalah jawapan sebab apa aku Single dan tak bercouple??? Semoga Firdaus di jodohkan dengan wanita solehah yang baik dan saat memandangnya hati jadi tenang serta kekal hingga Jannatul Firdaus.. Aminn.. :-)

#1 Just belum jumpa yang sesuai dengan Aku ;-)
Being single doesn't mean you're alone or your're weak. It means you're strong enough to wait for the halal one

Alone? Taklah Malaikat kiri kanan ada. Single? Tak jugak Allah sentiasa ada. Kita tidak sendirian Dan kita tak single sebab kita ada ALLAH

#2 Masih improve diri aku jadi budak baik supaya dapat calon isteri isteri yang baik..
*Perempuan - perempuan yang baik untuk lelaki - lelaki yang baik, dan lelaki - lelaki yang baik untuk perempuan - perempuan yang baik (An-Nur:26)

Orang yg xbercouple ni bkn orang murahan.. sebenarnya limited edition..
*btulx?

@BeyonceKnowIess ''Being single is better than being in an unfaithful relationship.''

#3 Jodoh yang kekal  telah ditentukan oleh Allah S.W.T & aku yakin. Kita hanya perbaiki diri, sabar, dan berusaha cari yang baik.

Single itu super duper power awesome, kan ? hehe :) k, bhaii

Orang yang bijak tak akan pilih jalan couple jika dia menyukai seseorang. Sebab dia tahu orang yang dia suka itu, belum tentu jodoh dia . {Bercinta Selepas Nikah}

#4 Aku yakin kalau dah jodoh takkan ke mana.
*Satu rahsia, kalau korang pi taman syurga iaitu ceramah agama, kalau terpandang GF/BF yang sedap mata memandang tu berdoalah kat Allah masa tu jugak. Supaya kita dijodohkan dengan orang yang kekal sebegitu.. InSyaAllah..

Kadang kadang tu, tak payah couple pun . Cukup sekadar sebagai kawan . Kalau jodoh takkan kemana.

Nak bercinta, tak perlu heboh. Cukup sekadar cinta ikut syariat diam diam. Tak perlu dating dan seangkatan dengannya.. Doa pada Allah , minta dia jagakan orang yang awak sayang tu untuk awak ;')

#5 Aku nak Allah sayangkan aku.
Sesungguhnya Allah sangat menkagumi pemuda yang tidak ada baginya masa muda (berhibur, berseronok).
(Hadith Riwayat Ahmad, Abu Ya’la)

"JANGAN KATA "SINGLE" KALAU DI KIRI DAN KANAN KITE MASIH ADA MALAIKAT , JANGAN KATA "ALONE" KALAU MASIH ADA ALLAH MENJAGA KITA :')" ~

Aku xbercouple, aku hanya dlm proses mengenal hati budi setiap orang sebelum aku lafaz akad nikah dihadapan waris diorang kelak :p

#6 Aku cuba menjauhi zina hati dan sebagainya.
Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat.
(Al-Israa:32)

Orang yang tak bercouple tak semestinya dia tak cantik atau tak handsome. Ini kerana cinta dia mahal, hanya untuk yang Halal sahaja.

Bercinta tak semestinya bercouple. Bercouple tak semestinya bercinta. Peliharalah cinta dengan syariat.

Saya mampu add awak di facebook saya,♥ tapi saya belum mampu add awk di dalam hati.. Selagi Allah belum approve saya jadi halal untuk awak O:-)

#7 Aku prefer bercinta lepas nikah. Tengoklah semua drama2 adaptasi novel. Semunya happy Ending sebab bercinta lepas nikah. :’)
Aku tidak melihat (penawar) untuk dua orang bercinta seperti Nikah.
(Hadith Riwayat Al-Baihaqi, Ibnu Majah)

Tak perlu malu andai ada orang kata "Kuno" kepada mu sebab "Tidak Bercouple."
Bersyukurlah dirimu diselamatkan Allah dari dekati zina dan azab neraka

Rusydee Artz
Trend orang zaman sekarang . Tak couple , tak normal ? Tak couple , tak laku ? Alahai , nampak sangat harga diri semakin murah , dengan bercouple.

#8 Aku nak bagi syaitan menangis. Ha! Ha! Ha! Betulla! Cuba hampa tengok bawah tu.. Mana? Tu!
Barang siapa diantara remaja berkahwin dalam usia muda, menangislah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh, “Aduh celaka aku, agamanya telah dipelihara dari godaanku.”
(Hadith Riwayat Ibnu ‘Addi)

Tak perlu bercouple. Allah dah sediakan jodoh yang baik buat kite. Tak jumpa di dunia jumpa di akhirat nanti. InSyaAllah :)

Kalau berCOUPLE.. Itu maknanya awak xpercayakan JODOH Allah yg telah ditentukan sejak 4 bulan dalam kandungan ibu.

#9 Aku menunggu Cinta Berbau Syurga.
“Andai betul cinta kita ‘Suci’, kita tak akan buat perkara terlarang. Kita Couple ni cinta atau nafsu semata mata.” ???

Sudi tak awak jadi Cinta Jannah saya? Saya akan bawa waris saya jumpa wali awak suatu hari nanti yer . #couplelepasnikah ayat legend oh!

#10 Aku teringin belajar Mencintai Allah dan Rasulullah dahulu. Sebab mencintai semua perkara HANYA niat kerana Allah. O:-)

Sunnah Nabi Muhammad S.A.W ialah bercinta selepas Nikah.. Sunnah of Prophet Muhammad PBUH is couple after Nikah..

Hopefully Firdaus is paired with a good and solehah woman, and when looking at her, his heart so calm and eternal till Jannatul Firdaus.. Aminn Ya Rabb..

Fahamilah ayat2 cinta tersebut dengan mendalam :') Kalau nak mengadu, adu dekat Allah.. Allah takkan cerita dekat sesiapa.. Kalau mengadu dekat manusia dia akan cerita jugak dekat manusia lain.. Allah ni adalah pendengar setia setiap masa.. Kita je yang malu dan malas nak luah dekat DIA = Allah S.W.T.. Tak payah risau la kalau tak bercouple, Allah tau la nak jaga kita.. Bukannya baru 1 minit, atau 2 minit atau 2 tahun DIA jaga kita.. Tapi dia akan jaga kita selama lamanya.. sejak lahir lagi Allah dah jaga kita.. Dan sejak kita belum lahir lagi Allah dah mentadbir langit dan bumi ini.. Always smile.. Jangan kecewa jugak kalau ada kawan2 aku yang putus Cinta.. Itu maknanya Allah sayangkan korang.. Dan Allah nak kita kembali sujud dan ingat serta taat pada Allah yang maha Esa..

Kita Selalu Sangat Lupa Dekat Dia, dan ingat Dia hanya pada waktu sedih.. Tapi Dia Tak Pernah Lupakan Kita, Dia selalu ingat kita tiap masa walau tika kita sedih mahupun gembira.. Sapa Dia, Dialah Allah S.W.T.. :’)

Tanda - Tanda Hampir Kiamat
Thankz sebab sudi baca blog AreUFamous ni okay.. Sampaikanlah walaupun satu ayat ok?? Kalau ajak kawan2 baca pun dapat pahala.. Pahala yang simple.. Sharing dapat pahala.. C U NEXT TIME..

8 comments:

  1. Betulllll... cinta lepas kahwin sangat indah .... semuanya pahala disisi Allah...
    Entri yang best
    http://cheguzam.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. aku pun x fikir lagi pasal ne.
    yg penting dah ade keje sume, benda tu akan dtg sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. semoga nick nashram pun dpt isteri solehah.. haha :D

      Delete
  3. Blogwalking.. jom tengok drama melayu terkini di blog saya, http://pencetakmovie.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. InSyaAllah.. nnt senang2 sy blogwalking gak..

      Delete
  4. Terima kasih. Post nie menenangkan.kekadang kita memang akan terlupa yng Allah sayang kita, sesungguhnya Allah Itu "Al-Wadud", sangat mencintai. Alhamdulillah, tidoq Lena aku malam nie hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. U r welcome Coffee Tea.. bagus2.. at least ada juga kebaikannya.. haha.. Perbaiki Diri InSyaAllah akan dipertemu dengan pasangan baik.. kalau kita perbaiki diri, pasangan kita juga sedang perbaiki diri.. semuanya dengan izin Allah.. Doalah pada Allah agar dikurniakan pasangan yang baik, soleh dan penyejuk mata.. Surah Al-Ghafir Ayat 60.. Cuba Baca Firman Allah..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...