Friday 17 January 2014

Salah ke? Letak wallpaper Artis K-Pop dan Pemain Bola Sepak dalam Gadget



Assalamualaikum W.B.T..

Justin Bieber
Sebab apa Firdaus kata SALAH?? Sekarang ni cuba bukak handphone, Ipad, smartphone, tablet, laptop & desktops hampa.. Tengok WALLPAPER kita.. Gambar sapa yang kita sanjung sangat2 sebagai IDOLA.. Tak lain dan tak bukan.. Kebanyakan anak2 muda dan adik2 zaman sekarang letak wallpaper artis K-POP, Justin Bieber, Neymar, Messi dan ramai lagi la.. Cuba bayangkan & bagitau pasai apa kita sanjung orang2 ni? :-

1.Sebab Artis K-POP ni tarian dia seronok ngan sempoi?
2.Sebab Justin Bieber ni Cute? Lagu dia sedap di dengar?
3.Sebab Pemain Bola Sepak kat bawah ni bagi score gol yang banyak?
Neymar & Messi
Lebih membimbangkan pemuda serta pemudi boleh lagi tampal poster artis dan pemain bola sepak dalam almari, dinding rumah dan merata tempat lagi..

Super Junior M
Super Junior
Jangan marah Firdaus pulak! Cuba tenangkan diri dan fikir balik.. Adakah orang2 yang disebutkan tadi yang akan bagi SYAFAAT kat akhirat nanti?? Dekat hari kiamat nanti panas sebab matahari terlalu dekat dengan manusia..!! Tak kan nak panggil depa ni mai tolong kita kat sana.. Nak mintak orang2 ni bagi Syafaat! Sapa yang kita patut mintak Syafaat..? Tak lain dan tak bukan Nabi Muhammad S.A.W..
Panas Dunia

Baginda yang akan tolong kita nanti.. So, macam mana nak bagi Nabi Muhammad KENAL kita nanti kat sana?? Sapa tau?? Senang jer, kita selalu la berselawat kat Nabi Muhammad S.A.W.. Antara GOLONGAN yang berhak menerima syafaat ialah yang suka berselawat.. Jangan jadi bakhil @ kedekut nak berselawat.. InSyaAllah kita berdoa la supaya Nabi Muhammad kenal kita nanti kat sana SEBAB kita selalu ingat nak berselawat dekat dia.



Sesungguhnya Allah dan malaikat-Nya berswelawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad S.A.W); wahai orang – orang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya (Surah Al-Ahzab : [33:56])
Selawat
Sedangkan Allah dan Malaikat pun berselawat kepada Nabi.. Siapalah kita?? Padahal, kalau ikutkan Malaikat bukan perlukan Syafaat daripada Nabi pun nanti.. Kita yang perlukan Syafaat daripada Nabi Muhammad S.A.W nanti..
Kita sepatutnya letak Nabi Muhammad sebagai IDOLA nombor 1 yang patut di contohi.. Sebab apa?? Nabi Muhammad dah tunjuk dah jalan, kita ja tak nampak.. Contohnya:-

1.Nak jadi orang yang baik?
2.Nak jadi lelaki yang baik?
3.Nak jadi perempuan yang baik?
4.Nak jadi ibu bapa yang baik?
5.Nak jadi datuk & nenek yang baik?
6.Nak jadi sahabat yang baik?
7.Nak jadi kerajaan yang baik?
8.Nak jadi pemerintah kota yang baik?
9.Nak jadi hamba Allah yang baik?
10.Nak jadi anak yang baik?

Nak jadi baik macam ke-sepuluh sepuluh ni.. Nabi Muhammad S.A.W ada contohnya.. Dari sini kita nampak, Baginda lah antara contoh tersebut.. Selain tu, sahabat2 dan isteri Baginda.. Dan juga sunnah2 Baginda.. Kan senang kalau jadikan contoh2 yang Nabi Muhammad ada ni sebagai IDOLA..
Love Prophet Muhammad Pbuh
Love Nabi Muhammad S.A.W
Suka @ Gemar sesuatu benda tu jangan sampai KETAGIH & pastikan jangan sampai LALAI tinggalkan solat.. Ini tak! Kita masih hanyut dibuat ombak.. Islam tak menghalang berhibur.. tetapi perlu ikut syariat “Less Entertainment, More Religion” “Kurang Hiburan, Lebihkan Agama” Tak kan lah kita tak kesian dekat generasi akan datang ni.. Nak biar ja hayut dengan IDOLA2 yang tak sepatutnya ni?? So, kalau kita kahwin nanti mestilah nak ANAK yang dengar cakap, soleh, baik, solehah..


Anak Soleh
Kenalah jadikan Nabi Muhammad S.A.W sebagai IDOLA mulai saat ini.. Ajar diri kita dulu, baru la kita boleh nak ajar waris2 kita nanti.. Jangan risau, Allah selalu bagi peluang untuk kita kembali ke jalan yang benar.. Cuma kita telah di brain wash oleh entertainment supaya suka benda2 hiburan sampai lupa Agama Islam..

Kan Nabi Muhammad ada cakap “Nanti akan sampai suatu saat di akhir zaman nanti, Islam ni hanya pada nama ja serta tak nampak pun nilai2 Islam” Macam sekarang ni, Islam hanya pada kad IC.. Fahamkan? La Tahzan = Jangan Bersedih.. Jom kita berubah.. Okay?? Semua nasihat ni adalah peringatan untuk penulis & juga pembaca blog ni.. Yang Baik Itu Datangnya Daripada Allah.. :-)

C U NEXT TIME.. Jumaat penghulu segala hari..

3 comments:

  1. Kalau saya hanya minat tapi letak gambar diorang sebagai wallpaper telefon. Adakah ia salah? Tetapi saya tidak pernah niat untuk mengidolakan mereka hanya 'minat'.saya hanya letak gambar mereka di wallpaper telefon saya dan tidak lebih kepada perbuatan memuja seperti menampal gambar2 di dinding bilik dan perabot. Harap saya masih tidak melanggar hukum-hukum dalam islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merujuk kepada pertanyaan yg awak tanya...dia begini,sebenarnya kita ken

      Delete
  2. Nk tnye..kalau letak gambar kaabah sbg wallpaper whatsapp boleh kan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...